“Don’t fear long haul flights!” Vascular surgeon tells travelrs
...al realization recently that people get on planes, drink far too much and just sleep - all bent up. That's all we've been drawing attention to here,” Scurr said. So the next time you have to travel long distance, don’t panic. Just see to that you get to walk every now and then and don’t be immobile for ho...Kick Smoking with Nicotine Drink
... University have tested and patented this nicotine drink and are now looking for a pharmaceutical company to help conduct larger clinical trials. You can put this stuff in your coffee, your peach Snapple ice tea or soda, whatever you like to drink, Eric C. Westman, an assistant professor at the Duke Unive...Risk of Cancer can be reduced to 40% with a High Fiber Diet
...at people who smoke a pack of cigarettes a day and drink more than a bottle of wine are 50 times more likely to suffer from throat cancers. Hence people are advised to eat five portions of fruit and vegetables a day to achieve optimum health and avoid cancer. These studies give us a truthful picture o...Elderly patients who drink in moderation – between one and seven drinks per week – appear to have fewer strokes than either abstainers or heavier drinkers who consume more than 15 drinks per week, according to US researchers. Dr Kenneth Mukamal and colleagues at Beth Israel D...People who drink and smoke have to drink more to feel drunk than non-smoking drinkers – placing them at greater risk of damage to their brai......umption and folic acid were down. These women also drink less water and use more table sweeteners than women who live with non-smokers.......kely to develop breast cancer as those who did not drink milk. The type of milk drunk – full or low fat – had no effect on risk.The researchers concluded that there was a clear negative trend in breast cancer incidence rate ratios with increasing combined childhood and adulthood milk consumption. ...Scientists say one drink of beer a day will help people's sight by preventi...the lower risk of cataracts in people who have one drink a day." In a separate study, Pennsylvanian researchers are looking at how beer can halve the rates...Drink alcohol for intelligence
...y had an IQ 3.3 points higher than men who did not drink at all. Women drinkers scored 2.5 points higher than teetotallers. Senior researcher Hiroshi Shimokata told New Scientist magazine said: "It's very difficult to show a cause-effect relationship. In particular, he pointed out that those who drank sa......y hot drinks. The study suggested that women who drink lots of tea are at over three times the risk of th...gher with tea than with coffee, but perhaps people drink their tea at a higher temperature."...Caffeine can induce epilepsy in newborns
A research has found that if women drink too much coffee during pregnancy can increase the risk of their babies developing epileptic seizures or fits.//Studies have found that caffeine may be linked to the development of epileptic discharges in cells from newborn mammals that have been brie...... perspective. I'm nearly six months pregnant and I drink our water every day," Kalinowski said. Chlorine is added to tap water to kill microbes. The environmental groups said chlorine also reacts with organic matter, including sewage and animal waste from run-off, to form harmful CBPs. "Dirty source water...Beverage protect against bladder cancer
...on-smoking coffee drinkers. But smokers who didn't drink coffee were seven times as likely to develop the disease as non-smokers. The authors conclude that the results show that smoking may be an even greater risk for bladder cancer than was previously thought. And they point to previous research which s...Moderate alcohol consumption protects against dementia
...o found that it doesn't seem to matter what people drink - the effect is the same. Researchers say moderate alcohol consumption between one and three drinks a day may protect against dementia. The adverse effect of excess alcohol is beyond question. Besides destroying the liver, several studies have shown...... gravitational levels after having a non-alcoholic drink to determine how much their blood vessels tightened in response to a drop in blood pressure. The tests were then repeated on another day after the subjects had drunk two to three beers. During the alcohol-free tests, vessels constricted normally an...Sensible drinking staves off strokes
...a day for women and 3/4 units a day for men. Don't drink every day and try to have at least a couple of alcohol-free days a week."...Drinkers and smokers are at risk
People who drink and smoke have to drink more to feel drunk than non-smoking drinkers – placing them at greater risk of damage to their brain...Beer guards against Colon Cancer
...not liked the bitter taste of the hops and did not drink enough to have a significant impact on cancer development....Drink more fluids during exercise
...ealth care in Pennsylvania. Water remains the best drink for sports and exercise. But during intense or pro...to replenish your energy supplies. If so, go for a drink containing not more than eight per cent of carbohydrate. Avoid additives like caffeine, guarana, and......l for an individual. One probably does not need to drink eight glasses of water a day, says a leading physiologist. We've been led to believe that we should drink about two litres of water a day that's eight glasses// of volume eight ounces (the 8 by 8 rule). Bu...