h women who ate the least amount of meat -once a week or less.
Significantly, post-menopausal women who ate plenty of barbecued or smoked meat but few fruits and vegetables (less than five servings per day) were at a 74 percent increased risk of breast cancer.
At the same time, smoked, grilled or barbecued poultry or fish did not increase breast cancer risk when examined independently of red meat, the scientists noted.
The finding that women who ate few fruits and vegetables were at greater risk supports lab and animal studies that have shown phytochemicals, which are found in fruits and vegetables, can protect against carcinogens, says Steck .
Steck added that since the study is among the first to look at lifetime cooked meat consumption and breast cancer risk, the findings need to be confirmed in other studies that examine lifetime dietary intake.
'"/>Page: 1 2 Related medicine news :1.
Barbeque Lovers Warned To Load On Fruits And Vegetables2.
Lovers Latest Hang Outs – Railway Platform3.
Birds of a Feather: Children, Activists and Bird Lovers Join To Celebrate World Migratory Bird Day in Kenya4.
EC Warns Tan Lovers Against Skin Cancer5.
Good News For Chocolate Lovers6.
Chinese-food Lovers, Beware7.
Animal Lovers Protest Brutal Dog Killings8.
Denim Lovers Beware, Fertility Could Be in Danger, Says a New Study9.
Athletes Warned Of Exercise-Associated Hyponatremia 10.
Doctors Warned by IMA Against Treating Maoist from Nepal11.
Kellogg Warned Against Its Marketing Strategies